עירום האישה

הרב יניב חניאיחאיירתשעה07/05/2015
שאלה:
שלום לרב! האם לפי ההלכה מותר לאדם להסתכל על יופיה של אשתו ? האם יש איסור לבעל להסתכל על אשתו עירומה? לא בהכרח דווקא בקיום יחסים. אלא להנות מיופיה של האישה בחדרי חדרים. האם היחסים חייבים להיות בחושך? אם כן בשביל מה אלוקים ברא גוף לאדם? " מבשרך אל תתעלם " הנשמה לא רואים אבל הגוף רואים... מותר לדעתך להסתכל על האשה בעירום ? האמת דיי קשה לי להאמין שמשהו יכל לעמוד בניסיון של אישה ולהגיד שלא ראה את אישתו עירומה כל חיייו חח. מה דעתך ?
תשובה:
כאשר האשה מותרת לבעלהמותר לו להסתכל עליה. יש דעות לגבי הסתכלות על אותו מקום, לחלק מהדעות יהיה אסור לו להסתכל על אותו מקום, ולחלק יהיה אסור לו להסתכל על אותו מקום במפורש, אולם אם היא רק עומדת בפניו זה יהיה מותר. מותר לאדם להנות מיופיה של אשתו כאשר הם מותרים, בזמן שהם אסורים יש בזה מורכבות, כי אסור להסתכל על מקומות המכוסים שמא יבואו לידי מעשה. אבל כאשר הם מותרים- זה בודאי מותר.לגבי יחסים בחושך- גם בזה יש דעות, אולם לכל הדעות מדובר על הזמן התשמיש עצמו ממש ולא על ההכנה לתשמיש, או בזמנים אחרים. בזמן הביאה עצמה יש הלישאר מכוסים. יש דעות שזה לא כך... ומותר תשתמיש באור.
לגבי הניסיון, אני באמת לא יודע, יש אנשים מאוד חזקים ויש ש]חות, אבל מכיוון שאני סובר שזה לא אסור, אני לא חושב שזה חטא...
תשובות נוספות בנושא-
חיבה ליד הילדים
א. לדעתי לא. אין עניין שהילדים יראו את אמא שלהם במצב לא צנוע. זה לא נוגע לכיסוי ראש, ללא כיסוי ראש מותר.
ב. כן, אולם בטעם, לא בדברים של תאווה, אלא בדברים של חיבה גרידא.
א. לדעתי לא. אין עניין שהילדים יראו את אמא שלהם במצב לא צנוע. זה לא נוגע לכיסוי ראש, ללא כיסוי ראש מותר.
ב. כן, אולם בטעם, לא בדברים של תאווה, אלא בדברים של חיבה גרידא.
ביאה דרך איברים
בראש ובראשונה הרמב"ם, שכותב "ובא דרך איברים", ולפי רוב הפרשנים הכוונה היא בדיוק לזה.
כמו כן זכור לי במפורש אחד השותי"ם שדן בשאלה (לצערי כרגע לא מצאתי את השו"ת) של מי שלא יכול לקיים עם אשתו באותו מקום, והמליץ לו השואל על "שלא כדרכה" בפי הטבעת וכותב לו בעל השו"ת "ולמה נצריכו למקום הטינופת כאשר יכול לבוא דרך איברים".
עדכון לתשובה, בעזרת הרב דני סתר מבית אל מצאתי את המקור, מדובר על ספרו של הרב שמואל קדר זצ"ל, "קדושת האוהל".
לגבי אוננות, לענ"ד לא נחשב כדרך איברים, כי אז הרי הזרע לא יוצא על גופה...
המקרים שבהם מותר הם בדיוק המקרים שתיארת, כאשר ישנו קושי, רפואי, פיזי, פסיכולוגי וכדומה לקיים יחסים באותו מקום.
בראש ובראשונה הרמב"ם, שכותב "ובא דרך איברים", ולפי רוב הפרשנים הכוונה היא בדיוק לזה.
כמו כן זכור לי במפורש אחד השותי"ם שדן בשאלה (לצערי כרגע לא מצאתי את השו"ת) של מי שלא יכול לקיים עם אשתו באותו מקום, והמליץ לו השואל על "שלא כדרכה" בפי הטבעת וכותב לו בעל השו"ת "ולמה נצריכו למקום הטינופת כאשר יכול לבוא דרך איברים".
עדכון לתשובה, בעזרת הרב דני סתר מבית אל מצאתי את המקור, מדובר על ספרו של הרב שמואל קדר זצ"ל, "קדושת האוהל".
לגבי אוננות, לענ"ד לא נחשב כדרך איברים, כי אז הרי הזרע לא יוצא על גופה...
המקרים שבהם מותר הם בדיוק המקרים שתיארת, כאשר ישנו קושי, רפואי, פיזי, פסיכולוגי וכדומה לקיים יחסים באותו מקום.
בינו לבינה -דברים המותרים והאסורים
1. דגדן מותר, הנרתיק ואיזורו אסור.
2. לא, אני לא חושב ככה וכך כתבתי כמה פעמים.
3. כן, לרוב הדעות.
4. לעניות דעתי כן.
5. לא, ממש לא, אלא אם כן יש בעיות אמיתיות, קשות של תפקוד וגם אז צריך להתחיל מרופא...
6. מותר.
1. דגדן מותר, הנרתיק ואיזורו אסור.
2. לא, אני לא חושב ככה וכך כתבתי כמה פעמים.
3. כן, לרוב הדעות.
4. לעניות דעתי כן.
5. לא, ממש לא, אלא אם כן יש בעיות אמיתיות, קשות של תפקוד וגם אז צריך להתחיל מרופא...
6. מותר.
בקשר לתשובה שהרב כתב לי
0546702323
בין השעות 17:00 ל18:00 ואחר כך החל מהשעה שמונה וחצי אני בדרך כלל לבד. אנא מחל לי אם אומר לך כשתתקשר להתקשר אחר כך, כי כנראה אני עם אנשים או מישהו אחר.
0546702323
בין השעות 17:00 ל18:00 ואחר כך החל מהשעה שמונה וחצי אני בדרך כלל לבד. אנא מחל לי אם אומר לך כשתתקשר להתקשר אחר כך, כי כנראה אני עם אנשים או מישהו אחר.
עוד תוכן בשורש
שיעורי תורה
עוד מהרב יניב חניא
עוד בנושא צניעות - בינו לבינה
מוצרים








